Lig je weleens wakker omdat je je afvraagt hoe je aan voldoende geld moet komen voor je mooie projecten? Er is nog zoveel te doen en vaak is geld de beperkende factor. Wij geven graag een paar tips die het gemakkelijker voor je kunnen maken!

Wat is de voornaamste reden dat wij mensen geld geven?

E M O T I E !!

Vraag jezelf af, wanneer ben jij bereid geld te geven? Dat doe je vast wanneer je op de een of andere manier geraakt wordt. Door bijvoorbeeld een aansprekend verhaal, een treffende foto of een filmpje dat je raakt. Geven is emotie!

10 tips die het gemakkelijker maken om geld te werven voor jouw organisatie.

  1. Presenteer (bijvoorbeeld op je website, in je nieuwsbrief of in je wervingsbrief) een probleem dat opgelost moet worden. Laat zien dat er een probleem is dat echt opgelost M O E T worden.
  2. Stop met vertellen over je geweldige organisatie, die is slechts een middel om een doel te bereiken.
  3. Ga als een verhalenverteller te werk. Creëer een vijand (het probleem), een held (je donor) en doorbeek een patroon (stop het probleem) op zo’n aansprekende manier dat iedereen wil helpen het patroon verder te doorbreken.
  4. Vraag je af waarom jij zelf bereid bent om aan sommige projecten geld te geven en aan andere niet, het verschil is de emotie die het bij je oproept. Verwerk je gevoel in je vraag om hulp.
  5. Emotie bepaalt hoe we ons voelen, wat we doen en welke beslissingen we nemen. Doe je voordeel met deze kennis. Jij kunt bepalen hoe je donor zich gaat voelen.
  6. Vertel hoe en waarom je donor het verschil kan maken, maak je donor de held
  7. Ondersteun je verhaal met foto’s of een filmpje.
  8. Denk niet dat de mensen die jij benadert anders zijn, we geven allemaal op basis van emotie (zelfs al ontkennen we dat soms).
  9. Zorg dat je hele verhaal klopt! Ondersteun je oproep met een solide financieel verhaal. Alles moet naadloos in elkaar vallen.
  10. Samenvattend, doe niet zielig maar gebruik emotie positief. Positieve emotie kan wonderen verrichten. Zorg dat je donor door te helpen een goed gevoel krijgt.

Heb je een vraag hoe jij emotie kunt gebruiken voor jouw project? Vraag het: nieuws@prestacion.nl

 

 

 

 

 

 

Ontvang een gratis stappenplan fondsenwerving!

Check je mailbox binnenkort en veel plezier met het stappenplan fondsenwerving