Stel dat jij persoonlijk benaderd wordt door een goed doel. Hoe zou jij willen dat zoiets gaat?

  • Wil je serieus genomen worden?
  • Wil je dat ze je het gevoel geven dat ze blij zijn met je donatie?
  • Wil je bedankt worden voor je bijdrage?
  • Wil je geïnformeerd worden wat er met je bijdrage wordt gedaan?
  • Wil je op de hoogte worden gehouden van de ontwikkelingen bij de organisatie?
  • Wil je leuke nieuwtjes of successen over de organisatie horen als die er zijn?
  • Wil je laten weten waarom jij juist aan deze organisatie gegeven hebt

De praktijk laat zien dat veel mensen het merendeel van bovenstaande vragen met ja beantwoordt. Als je weet dat dat het geval is dan kun je daar je voordeel meedoen.

Hoe? Door je af te vragen of jouw organisatie doet wat het merendeel van de mensen graag ziet.

Dus:

  • Neem je je donateurs/geldgevers serieus?
  • Laat je ze weten dat je blij bent met hun bijdrage?
  • Bedank je ze voor hun bijdrage?
  • Laat je weten wat er met de bijdrage is bereikt?
  • Houd je ze op de hoogte van ontwikkelingen bij je organisatie?
  • Deel je leuke nieuwtjes en successen met ze?
  • Vraag je ze weleens waarom ze juist aan jouw organisatie geven

Als je de antwoorden op deze vragen omzet in positieve acties zullen de mensen die je steunen een goed gevoel krijgen over hun bijdrage en jouw organisatie. Dat verdienen én de praktijk laat zien dat een tevreden klant vaak terugkomt. Klant? Ja, benader de mensen die jouw organisatie ondersteunen als klanten en wees zuinig op ze. Doe je dat, dan komen ze graag terug.

 

Ontvang een gratis stappenplan fondsenwerving!

Check je mailbox binnenkort en veel plezier met het stappenplan fondsenwerving